I love Cambodia! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Annick Severins - WaarBenJij.nu I love Cambodia! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Annick Severins - WaarBenJij.nu

I love Cambodia!

Door: annickjes

Blijf op de hoogte en volg Annick

04 Januari 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Lieve allemaal,

Hier weer even een verhaaltje van mij! De vlucht van Singapore naar Siem Raep stelde vrij weinig voor, 2 uurtjes maar. Dat was wel even wat anders dan de ruim 11 uur daarvoor! Ik landde netjes om 13.50 op het vliegveld van Siem Raep. Daar moet je een Visa aanvragen waarvan ik in het vliegtuig al de papieren had ingevuld. Het hele vliegtuig stormt dat ongeveer op 1 balie af dus dat duurde vrij lang. Ik was eindelijk aan de beurt en het kostte 20 dollar.Pinnen kon 'uiteraard' niet, dus of ik even wilde pinnen om het hoekje en dan weer achteraan kon sluiten. Als je net aankomt is het harstikke benauwd en ben je moe, dus daar was ik niet heel blij mee. Het was de bedoeling dat ik opgehaald zou worden, dat was ook niet het geval.Ik probeerde nog te bellen maar het nummer bestond niet. Achteraf klopte dat ook wel, want ik was het plusje/00 vergeten... Eva, wanneer schrijven we in?
Op dat moment kwam er een man naar me toe om te vragen of ik al een hotel had, en of ik eventueel tips had voor een hotel. Ze waren namelijk heel impulsief hierheen gevlogen, werken allebei in Singapore, en hadden niks geboekt. Ze gingen wel gewoon in de stad kijken en ik mocht meerijden! Onderweg keek ik al mijn ogen uit. Het eerste wat me opviel was dat er vrij veel fietsen zijn! Zou je niet verwachten hier. Verder is het arm en een groot contrast met een luxe hotel/school of wat er dan ook naast staat.
Aangekomen bij Baca Villa (onverharde wegen) werd ik gelijk heel vriendelijk ontvangen en kreeg ik de sleuten van mijn kamer. Luxe is anders maar dat mag de pret niet drukken. Lekker even omgekleed en opgefrist en alleen de stad even verkend. Hier is ook weer een groot contrast, als je op in het centrum loopt is alles vrij 'westers', maar een zijstraatje in en je loopt weer tussen de troep. Ik had 's avonds afgesproken om met Maarten en David (Engelsman) wat te gaan eten. We zijn de Pub Street ingedoken, de straat waar de meeste kroegjes en restaurants zijn. Na een uur dubben en menukaarten bekijken hadden we besloten om bij een Khmer Restaurant te zitten. We hebben ongeveer 7 main courses besteld, $3 dollar per stuk (dat is omgerekend 2.50 euro ongeveer). De hele tafel stond vol, die mannen hadden zelfs kikker besteld! Daar heb ik een klein hapje van gehad maar ik zag de hele tijd een lief, rondspringend kikkertje voor me! Toen we klaar waren met eten was het half 10. Nog even lekker rondgestruind en daarna een kroeg opgezocht. Redelijk underground met allemaal graffiti op de muren. Lekker gepoold en biertjes gedronken. Ongelooflijk om te zien hoe veel backpackers en toeristen overal rondlopen! Vervolgens nog even een andere pub in gedoken en lekker gedanst. Het leek Leeuwarden/Hoorn wel! Hier ook wat Australiers ontmoet, en speciaal voor jou, mama, heb ik gevraagd of ze surfden en je had gelijk ;)
Daarna lekker geslapen in een vrij hete kamer, gelukkig had ik de knop van de airco na even zoeken gevonden! De volgende dag weer met de mannen afgesproken om naar de tempels te gaan. Ze hadden een taxichauffeur weten te strikken die ons een dagje rond wilde rijden. Eerst naar Bayon geweest, heel erg mooi en indrukwekkend! Vervolgens ook naar de jungletempel en uiteindelijk Angkor Wat. Het was echt supergaaf allemaal! Het enige nadeel was dat het bloedheet was en aangezien ik braaf mijn knieeen en schouders bedekt had, zweette ik echt de tent uit. Een voordeel was weer dat die mannen in hotel met zwembad zitten en ik daarna dus even in het zwembad kon duiken! We waren vanmorgen om 9 uur vertrokken en 4 uur thuis, en na 7 uur sjouwen was ik daar wel aan toe.

Alles leuk en aardig, maar ik kom hier natuurlijk voor wat anders! Ik heb vandaag Jan ontmoet en ik ga waarschijnlijk vrijdag of zaterdag even eerst een dagje kijken bij het dorpje en maandag 'echt' beginnen. In het begin wordt het vooral aangeraden beetje rustig aan te doen en aan de warmte en eten te wennen. Anders ben ik binnen no time ziek, aldus Jan. Zaterdag is er game day in het dorpje, dan worden er allemaal spelletjes gespeel. Ik heb het plan om dan morgen naar de killing fields te reizen, wil ik graag nog zien!

Zometeen even lekker eten, het is nu bijna 7 uur hier, en vanavond.. dan zie ik het wel weer! Misschien even de Night Market over.

Ik vermaak me echt, en het verbaast me hoe snel ik me erg thuis kan voelen. Ik ken de weg al een beetje, wat met mijn orientatievermogen al een wonder is, en raak langzaam gewend aan de warmte. Ik word ook langzaam gek van die tuk tuk, net als in Thailand, vragen ze allemaal of ze je ergens heen kunnen brengen. En dat dan 80 keer achter elkaar! Maar goed, ik mag niet klagen! Het is ook gaaf om te zien hoe snel je contacten legt, iedereen eet/drinkt/reist even met elkaar en gaat dan weer zijn eigen weg.


Het is echt fijn dat iedereen zo'n leuke/meelevende en begripvolle (Eva) reactie plaatst!

Tot het volgende verhaal en blijf lekker reageren!


Dikke kus vanuit een warm Cambodja!



















  • 04 Januari 2012 - 13:17

    Eva:

    Wat een heerlijke foto's! Nu al! Wordt zeer duidelijk hoezeer ik toe ben aan zo'n avontuur! Zie dat het bij jou inderdaad kwart over 7 's avonds is, dus ik wens je een prettige avond:) En ik hou je in de gaten, kleine aap! Dus veel schrijven:)

    Kusje

  • 04 Januari 2012 - 15:48

    Rob En Petra:

    Zo, het avontuur is begonnen. Je hebt je al snel aangepast.
    Wat heb je in korte tijd al veel gezien!
    Geweldige foto's.
    Veel plezier en blijf schrijven en foto's sturen :)

  • 04 Januari 2012 - 16:38

    Margreth:

    Het lijkt wel of je al een maand weg bent in plaats van 2 dagen! Leuk om zo op de hoogte te blijven en de foto's te zien. Tot te lezen heb je het nu al ontzettend naar je zin!! We zijn heel benieuwd naar je ervaringen straks bij de kinderen. Veel plezier en succes daar straks!! Liefs
    Jeroen en Margreth

  • 04 Januari 2012 - 16:38

    Mama:

    Mop,

    Geweldig verhaal en geweldige foto's. Dat jij je al snel thuis voelt en snel contact hebt met mensen hadden we ook wel verwacht. Klinkt echt allemaal als Annick!
    Nog veel plezier, Killing Fiels moet echt indrukwekkend zijn en ik hoop dat het dorp Chukk ook net zo goed voelt als Siem Raep.

    Dikke kus mama en papa.
    ps. de warmte is toch wel beter dan de harde wind en regen hier

  • 04 Januari 2012 - 16:53

    Opa En Oma:

    Je reis is nog maar net begonnen en wat heb je al veel gezien en meegemaakt.
    De foto reportage is ook heel mooi met prachtige opnamen. Geniet er maar lekker van en pas goed op je zelf.

    Dikke kus van ons
    Groetjes Opa en Oma

  • 04 Januari 2012 - 17:33

    Diana:

    Ik las net het verhaal hier aan de mannen voor; bijna tegelijk stelden ze de vraag: "is dat een heel boekwerk?" haha.
    Leuk om de avonturen die jij daar beleeft te lezen,TOPPIE!
    En net zoals jouw mam al schrijft, het weer is daar beter dan hier.
    Heel veel plezier daar verder!
    Lieve groetjes,

  • 05 Januari 2012 - 18:27

    Gea:

    Ha die Annick,

    Nou ik heb je ook gevonden.
    Wat een uitdaging, wat een lef.Waarom heb ik nooit deze lef gehad? Geniet van elk moment.
    En wees trots op jezelf. Je doet het toch gewoon maar. Wij reizen vanaf Playa de Abbekerk ( nou ja Playa )
    met je mee en genieten mee.
    Heel veel liefs van ons allemaal
    Gea


  • 06 Januari 2012 - 10:01

    Conny Stam:

    hoi Annick, wat leuk om te lezen wat jij alweer in deze korte tijd heb meegemaakt. ik vind het wel knap van je dat je hier zomaar alleen op af stapt.
    we wensen je heel veel succes en we zullen regelmatig je berichten lezen.
    heel veel groetjes Klaas Jan en Conny

  • 07 Januari 2012 - 08:41

    Chris:

    Wat een verhaal..! Misschien kan je een boek schrijven als je terug bent! Super leuk om alles te lezen! :D volgens mij kakel je aan 1 stuk door over Cambodja als je terug bent, maar dat duurt nog wel ff :D Wat een mooie omgeving! Love it..! Volgend jaar Australie denk ;) veel plezier en succes!

    Kus & liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2012

Van slippers naar schaatsen...

04 Februari 2012

Genieten in Sihanoukville

29 Januari 2012

De laatste weken..

21 Januari 2012

De rimboe 2.0

13 Januari 2012

De eerste week zit erop!
Annick

Actief sinds 28 Dec. 2011
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 29826

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 03 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: