Cambodia 2.0 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Annick Severins - WaarBenJij.nu Cambodia 2.0 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Annick Severins - WaarBenJij.nu

Cambodia 2.0

Door: annickjes

Blijf op de hoogte en volg Annick

08 Januari 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo allemaal!

Wat leuk om alle reacties van iedereen te lezen! Blijf lekker reageren :)

Ik ben na het schrijven van mijn vorige verhaal met Maarten en David (hun laatste avond) wezen eten. Ze hadden een barbeque genomen met slang, krokodil, struisvogel, geit en nog meer dieren die je niet hoort te eten.. Ik heb van sommige een klein hapje geprobeerd maar echt lekker was het niet. Daarna zijn we naar Angkor What? gegaan waar ik Tim en Lara heb ontmoet. Wederom heel erg leuk om weer nieuwe verhalen te horen. De meeste zijn al paar maanden onderweg en hebben al heel veel gezien en meegemaakt. Hierdoor ben ik een klein beetje verliefd aan het raken op het reizen. De dag daarna heb ik beetje rustig aan gedaan. Elke dag een excursie is niet te doen vanwege de hitte en het geld. Ik ben naar Bar Aqua geweest, een zwembad gerund door Australische John. Dit is gewoon een openbaar zwembad waar je voor 2 dollar de hele dag mag zwemmen. 'S middags zat ik even lekker boekje te lezen op het terras, toen ik de Australische guys onmoett: Paul, Paul, Mickey en Erik. Ze vroegen of ik zin had om mee te poolen. Daarna ook gegeten en naar de markt geweest. Dat was niet echt te doen aangezien ze elke keer de bar opzochten.. Mickey was om 12 uur jarig die avond dus dat was een groot feest! De volgende dag gingen de jongens naar de shooting range.Ik ben eerst even over de markt geweest en het afdingen gaat me nu heel goed af! Dus volgende keer kan je dat aan mij overlaten pap ;) Daarna even gerelaxt. Het was overal zo warm en plakkerig dat je soms gewoon even niet in de zon wil lopen. 'S avonds kwam ik de Australiers weer tegen dus was wederom erg gezellig. Ik werd al snel gekroond tot 'one of the guys'.
De volgende dag heb ik besloten om op de quad het avontuur op te zoeken. Heel gaaf! Ik had het geboekt bij een reisbureautje en dan komen ze je ophalen met de tuk tuk. Eenmaal aangekomen moet je natuurlijk eerst formulier invullen dat het je eigen risico is als je je zelf tegen een boom aanrijdt. Daarna uitleg gekregen in zeer onverstaanbaar Engels. De eerste drie keer heb ik nog gevraagd of hij het wilde herhalen. Op gegeven moment heb ik het maar gelaten want anders had ik nu nog niet op de quad gezeten. Daarbij dacht ik: hoe moeilijk kan het nou zijn? Daarna eerst een proefrondje met mn guide achterop. Het viel best mee alleen sturen is vrij zwaar. Of ik ben niet zo sterk. Dat kan natuurlijk ook. Ik was de enige dus ik mocht van de guide stoppen om foto's te maken wanneer ik wilde. Ik heb uiteindelijk 1.5 uur op de quad gezeten. Het was fantastisch. Ik reed tussen dorpjes door, langs rijstvelden en noem maar op. De kindjes komen bij elk 'huis' (lees hut) naar buiten rennen om te zwaaien. Ik had ogen en handen te kort! 'S avonds weer afgesproken met de jongens want het was hun laatste avond. Eerst gegeten met Mickey, Paul en een Zweeds meisje, Amanda die we de avond ervoor hadden ontmoet. Om 11 uur zijn Paul, Mickey en Erik naar Sihanoukville vertrokken en een paar uur later heeft Paul de nachtbus naar Bangkok gepakt om terug te vliegen naar Australie. Gister heb ik ook Tina ontmoet, het meisje waar ik vrijwilligerswerk mee ga doen. Naast ons is er ook nog een stelletje, die ik overigens nog niet gezien heb. Vanavond om 6 uur hebben we een meeting om te overleggen hoe het gaat in het dorpje. Morgenochtend gaan we met de tuk tuk op weg en zal het echt gaan beginnen!!

Door de week heb ik geen electriciteit, laat staan internet dus mijn volgende verhaal zal volgende week vrijdag zijn!

Dikke kus!

  • 08 Januari 2012 - 09:13

    Dave:

    Lekker stoer op de quad!

    liefs Dave

  • 08 Januari 2012 - 09:33

    Diana:

    Hey stoere meid,
    Leuk om weer even bij te lezen.
    Je hebt leuke foto's geplaatst.
    Heel veel succes en plezier toegewenst daar!
    Liefs,
    ons allen

  • 08 Januari 2012 - 10:02

    Pap En Mam:

    Wat een belevenis lieverd en wat stoer op die quad. Maandag gaat vast ook heel leuk worden, al die pittige kindjes. Zal wel wennen zijn, zonder electra, internet, stromend water etc. maar dat gaat jou niet tegenhouden om er wat moois van te maken. Heel veel succes met lesgeven en tot horens.

    Veel liefs, Pap en Mam

  • 08 Januari 2012 - 11:04

    Daphne:

    Wauwie! Wat superleuk om allemaal te lezen! Ik kan nog steeds niet geloven dat je helemaal aan de andere kant van de wereld zit! Ook superleuk dat quad rijden! Ik ben heel erg benieuwd hoe je week met de kindjes was, dus ik kijk uit naar volgende week! Geniet ervan!
    Dikke kus

  • 08 Januari 2012 - 12:11

    Opa En Oma:

    leuk om het allemaal weer te lezen en stoer op de quad. morgen gaat het dus echt beginnen.leuk hoor die zwarte kindertjes. liefs

  • 08 Januari 2012 - 12:45

    Eva:

    Aah dus morgen gaat het allemaal beginnen!:) Ben heel benieuwd naar je volgende verhaal; zal wel een andere lading hebben dan de verhalen tot nu toe. Ik wens je heel veel succes!!

    Xx

  • 08 Januari 2012 - 13:01

    William En Laura :

    Wij volgen je ook hoor en we genieten van je reisverhalen en foto's! Heel veel plezier de komende tijd.... groetjes!

  • 08 Januari 2012 - 16:25

    Marit:

    Lekkah pisnicht!!! Eeeeeeeeecht jaloersmakend allemaal! Have fun xx

  • 09 Januari 2012 - 10:25

    Norma:

    Lieve Annick,
    hehe eindelijk een berichtje van ons! Wat een heerlijke verhalen (en jongens natuurlijk :-)) en wat ongelooflijk veel heb je in zo'n korte tijd al meegemaakt!! Echt knap hoe je je zo snel alles eigen maakt en die foto van de quad is inderdaad echt te stoer :-)! Ben benieuwd naar "het echte werk" , veel succes en natuurlijk plezier en blijf van die heerlijke verhalen schrijven! En laat die "meisjes in de jungle"maar zitten.... reisje Australie veel leuker toch.... :-)?! Daag, dikke kus van ons!!

  • 09 Januari 2012 - 18:39

    Margreth:

    Hee Annick, we keken alweer uit naar je verslag! Wat een ander in een paar weken beleefd, beleef jij in een paar dagen! Geweldige verhalen en prachtige foto's, uit alles blijkt dat je het reuze naar je zin hebt. Nu ben je echt aan het werk maar ik weet zeker dat je het ook daar weer erg naar je zin zult hebben. Die leuke Australische guys (waar je moeder je nog zo voor 'waarschuwde'!?) komen ook regelmatig terug in je verhalen, dus ik kan wel verzinnen waar jouw volgende avontuur zich af zal spelen ?! :). Annick, geniet van alles wat je daar mee maakt! We blijven je volgen, lieft Jeroen en Margreth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2012

Van slippers naar schaatsen...

04 Februari 2012

Genieten in Sihanoukville

29 Januari 2012

De laatste weken..

21 Januari 2012

De rimboe 2.0

13 Januari 2012

De eerste week zit erop!
Annick

Actief sinds 28 Dec. 2011
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 29832

Voorgaande reizen:

02 Januari 2012 - 03 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: